A motortérvédelem fontossága.
A hatékony gépjárművédelem kialakításánál elengedhetetlen a védeni kívánt gépjármű motorterének elektro- mechanikai módon történő lezárása!
Hogyan véd a Pajzs Technológia?
A beépítés fázisait 4 pontban mutatjuk be:
1. A gépjárművédelmi rendszer minden elemét az adott gépjármű motorterébe építjük be.
2. Kizárólag olyan elektronikai pontokat szakítunk meg az indítás gátló funkció aktiválásához, amit csak a motortér kinyitása után lehetséges illegálisan inaktiválni. Fontos azt tudni, hogy így a tolvaj egy ellopásra kiszemelt gépkocsi motorterébe minden alkalommal be kell, hogy jusson! Ezért elengedhetetlen feltétel a motortérben történő elektronikai pontok megszakítása.
3. Ezek után a védelmi rendszerünk a gépjármű motorház tetejét belülről, elektro - mechanikusan elzárja a külvilág elől annak érdekében, hogy amikor be van élesítve a védelmi rendszer, ne lehessen kinyitni a gépkocsi motorház tetejét.
Az alábbi képeken a Pajzs Technológiájú gépjárművédelem alapját képező és a gépjárművek motorháztetejének nyitását, zárását koordináló elektro-mechanikai egység látható. Valamint nyíllal jelölve az egység a motortérben, beépítés után.
4. Természetesen ez még nem elég a biztonsághoz, mivel minden gépjármű rendelkezik olyan gyári hiányosságokkal, amiket szintén ki kell küszöbölni. Ez azt jelenti, hogy a gépháztető zárszerkezetét fém burkolattal vesszük körbe, ezenkívül a gépháztető nyitó bowdenjét egy fémszerkezetben rögzítjük. Így válik teljessé a motortérvédelem, vagyis így tudjuk elkerülni, hogy a tolvaj a gépháztetőt más illegális módon nyithassa ki.
Az alábbi képeken a gépjárművek zár és bowden védelmét biztosító mechanikai kiegészítők, melyek gépjárművenként egyedileg kerülnek kialakításra. Valamint nyíllal jelölve láthatóak a mechanikai kiegészítők, beépítés után.
A fentebb leírt és illusztrált munkafolyamatok után a gépjárműtolvaj nem tudja hatástalanítani a Pajzs Technológiájú gépjárművédelmet, autóvédelmet.
Aminek a végeredménye az, hogy:
az indítás gátló funkciónak köszönhetően:
meggátoljuk az álló helyzetben történő lopásokat.
a rablás gátló funkciónak köszönhetően:
meggátoljuk menet közben történő trükkös lopásokat és a rablásokat.
a hang és fényjelzést keltő riasztó funkciónak köszönhetően:
értelmetlenné tesszük a feltörésből fakadó károkozásokat.
Ezenkívül értelmetlenné tesszük az emeléssel, és a vontatással történő lopási cselekményeket is.
Magyarán önerőből tesszük lophatatlanná a gépjárműveket!
Miért válik értelmetlenné a gépjármű feltörése?
Azért válik értelmetlenné a gépjármű feltörése abban az esetben, ha az fel van szerelve Pajzs Technológiával, mert a hang és fényjelzést keltő riasztó funkciót nem lehet hatástalanítani. Ennek következtében a tolvaj nem szívesen „dolgozik” egy olyan gépkocsiban, amelyik üvölt, villog és figyelemfelhívást végez. Persze, ha valaki ott hagyja a táskáját, vagy más egyéb értéket az ülésen, akkor nem biztos, hogy egy tolvaj azt nem fogja ellopni. De ha nem lát benne semmi, számára könnyen ellopható dolgot a gépkocsiban, akkor biztos, hogy meg sem kísérli a feltörést például egy beépített rádióért, telefonért, „airbag-ért, stb. (Soha ne hagyjon értékeket és személyes tárgyakat a gépjármű utasterében és csomagtartójában, mert azok ellopását nem lehet meggátolni!)
Miért válik értelmetlenné a tréleres és a vontatásos lopási módszer?
Azért, mert a gépkocsi tolvaj a gépjárműveket szó szerint percek alatt tudja önerőből, azaz a saját motorjának a beindításával ellopni. Ennek oka a hiányos gépjárművédelem, a magas szintű felkészültség, és az adott gépjármű típus ismerete.
Ezenkívül ott van az is, hogy egy őt igazoltató rendőr elől menekülni nem tud, ami nagy kockázatot jelent a számára.
Gondoljunk bele logikusan! Miért lopjon a tolvaj trélerrel, ha erre nincsen szüksége? Ez számára értelmetlen, ebből fakadóan ezt a lopási módszert nem is alkalmazza.
Fontos tudni, hogy a gépjárművek motorháztetejének akár elektronikus, akár mechanikus úton történő lezárása nem azonos a Pajzs Technológiájú gépjárművédelemmel, autóvédelemmel!