Tévhitek eloszlatása
1. Fel lehet-e törni, az ugrókódos berendezések kódjait?
Nem. A távvezérlővel működtetett ugrókódos gépjárművédelmi rendszerek kódjait nem lehet feltörni, ha a rendszer kódolása körültekintően lett kialakítva.(Ha a kódolás több lépcsős kialakítású, több kulcsos rendszer, a forráskód egyedi kialakítású, akkor azt feltörni nem lehet.)
Ha a kódok (többek között) olyan elektronikus kulcsot (a Pajzs Technológia esetében több kulcsot is) tartalmaznak, amit nem lehet megfejteni, akkor a rendszer feltörése a gyakorlatban kivitelezhetetlen és lehetetlen.
Aki úgy gondolja (mert hallotta valakitől), hogy a kódok feltörhetőek, az teljesen tévedésben van. Kódolás és kódolás között óriási különbségek vannak ugyanúgy, mint gépjárművédelem és gépjárművédelem között.
Ha fel lehetne törni az ugrókódos rendszerek kódjait, akkor a tolvajok már rég ezt a módszert alkalmaznák gépjármű lopáskor. De még sem ezt teszik. Ehelyett feltörik az autót, átkötik az indításgátló funkció pontokat és olyan dolgokat csinálnak a lopás sikere érdekében, amiket nem kellene megtenniük, ha rendelkeznének a számukra oly nélkülözhetetlen kódokkal.
2. Elegendő-e a gyári „védelem” a gépjármű védelmének az ellátására?
Nem. A gyári „védelem” sokszor szinte másodpercek alatt hatástalanítható.Óriási tévedés azt hinni a gépjármű tulajdonosok által, hogy a gépjárművük védelmére elegendő a gyári „védelem”!
A gyári „védelem” gyártmánytól, típustól és a gépjármű árától, értékétől függetlenül képtelen a gépjárművek védelmének az ellátására!
3. Lemeríti-e a Pajzs Technológia a gépjármű akkumulátorát?
Nem! A Pajzs Technológia áramfelvétele 1(!) milliamper, ami igen minimálisnak mondható.A GPS-sel ellátott változat áramfelvétele sem haladja meg a 20 milliampert.
A P.T.B. Pajzs Kft. tájékoztatja az Ügyfelet/Megrendelőt, hogy a Pajzs Technológiájú gépjárművédelmi rendszerek beélesített, bekapcsolt állapotban fogyasztják az 1-20 mA (milli amper) áramot, attól függően, hogy melyik gépjárművédelmi rendszerről beszélünk. Ennek értelmében valós áram felvételt mérni egy Pajzs Technológiájú gépjárművédelmi rendszerrel felszerelt gépjárműnél úgy lehet, hogy:
a. szervizüzemmód állapotba kell helyezni a gépjárművédelmi rendszert
b. ki kell nyitni a gépjármű motorterét
c. vissza kell kapcsolni, azaz be kell élesíteni a gépjárművédelmi rendszert
d. várni kell 10 percet annak érdekében, hogy a gépjármű minden elektronikája kikapcsoljon
e. ezek után lehet hitelesen megmérni a gépjármű áramfelvételét.
Figyelem!
A P.T.B. Pajzs Kft. tájékoztatja a Tisztelt Ügyfelet/Megrendelőt, szervizben dolgozó szerelőt, illetve bárkit, aki Pajzs technológiájú gépjárművédelemmel felszerelt gépjármű áram felvételét méri, hogy a leírtaktól eltérő mérés pontatlan, valótlan adatokat ad, így az abból fakadó következményekért felelősséget nem tudunk vállalni.
4. Gépjárművédelem-e a GPS?
Nem. A GPS gépjármű pozíció meghatározását is biztosíthatja, de ez nem védelem!Téves elgondolás, ha a GPS-t valaki gépjárművédelemnek gondolja és félrevezető az, ha valaki a pozíció meghatározását szolgáló eszközt, a GPS-t gépjárművédelemként hirdeti.
A GPS nem gépjárművédelem és főleg nem lehet alapja a gépjárművédelemnek!
A mi esetünkben a gépjárművédelmet mindenkor a Pajzs Technológia látja el, a GPS pedig a gépjármű láthatóságát biztosítja. Ha a tolvaj a GPS-t leárnyékolja, a Pajzs Technológia akkor is ellátja a gépjármű védelmét, tehát a védelem tekintetében nincsen jelentősége annak, hogy van e beépítve GPS, vagy nincsen, illetve annak sem, hogy azt leárnyékolták-e, vagy sem.
Természetesen ettől függetlenül a GPS egy igen hasznos eszköz, de a már említettek végett nem lesz és főleg nem lehet a gépjárművédelem alapja.